Perşembe, Mayıs 16, 2013

Gracias a la vida.

Bazen mutluluk davet beklemeden kalkıp gelir. Sebepsizce. Sırf paşa gönlü öyle istiyor diye. Karışamazsın. Güdemezsin. Sadece tadını çıkartabilirsin. Çıkartmalısın.

Bu gece bendeydi. Oturduk sohbet ettik azıcık. Sohbet ettik dediysem öyle çok konuşkan filan sanma. Geçti oturdu kırmızı koltuğa. Ben de az kullandığım beyaza. Radyoda müzik çalıyordu.

Dinle bak ne güzel dedi. Dinledim. Çok güzeldi gerçekten. Nazan Öncel Beni düşün diyordu. Sorun değil. Sorun sensin. Sorun filan da yoktu ya. Olsun güzeldi yine de. Sonra ortadaki mumlukları gösterdi. Raftaki kitapları. Senin bu kitaplar dedi. Senin evin burası. Hayal ettiğinden daha sıcak oldu. Farkında mısın? Mumluklara bakarken nedendir bilmem birden Mayıs ayının en sevdiğim aylardan biri olduğunu hatırladım. Bana eski zamanlardan keyif dolu anları hatırlattı. Camların ardına kadar açılabildiği ılık geceleri. Sadece bu sefer dış sebeplere gerek yoktu. Mutluluk bu sefer sadece ve sadece bana endeksliydi. Bu da tıpkı yeşil eriğin üzerine ekilen tuz gibi hayatın tadına tat katıyordu. Kitaplarıma baktım. Kitapların varlığının bile bana keyif vermeye yettiğini hatırladım. Sonra durdum o keyfin tadını çıkardım azıcık. Sigaranın dumanı gibi ciğerlerime çektim, iliklerime.

Öyle işte. Işığım yanıyordu köşede. Okuma ışığım. Müzik çalıyordu. Film filan izlemedim. Sadece oturdum. Kahvemi yudumladım. Etrafıma bakındım. Bunu daha sık yapmalıyım dedim kendime. Koşturmayı bırakıp biraz etrafıma bakınmalıyım. Sonra kafamı çevirdiğimde gitmişti. Alıştım artık onun bu başına buyruk hallerine. Peşinden koşmanın da alemi yok. Bırak gitsin dedim kendime. Gene gelir nasılsa. Canı istediğinde.

4 yorum :

  1. Çok Hoş. Öykü bile çıkar bu yazıdan. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Vladimir :) Beğenmene sevindim.

      Sil
  2. küçük joe...
    okuıdum bisey yazmalıyım dedim.
    geldim yazamadım.

    tekrar okudum...
    yok illaki bisey yazmalıyım dedim.
    yazamadım.

    e bazen susmak lazım dedim o zaman:))

    ben azcık yogayla felan dalga geçtim amma.
    iyi geliyo galiba joe ya dedim sonra içimden:))

    namaste o zamanda.

    YanıtlaSil
  3. Absalom selam, iyi geliyormuş yoga bana değil mi? yaramış yani :))))
    Sana da namaste. Sevgiler.

    YanıtlaSil