Pazar, Haziran 08, 2014

Yaşama sevinci, kabak çorbası ve gündelik hayat.

Günler keyifli geçmeye devam ediyor. Özel birşey yapmadım bugün. Sadece haleti ruhiyem iyice. Çok şükür.

Candy Crush'ı bırakıp 2048'e dadandım. 1024'e kadar kastıra kastıra getirebiliyorum da sonrası bir türlü olmuyor. Aslında matematiksel olarak bakarsan 1024'e gelmişsen daha yolun yarısındasın. Halbuki bir rehavet geliyor, işte son bir kaldı diye. Belki de o yüzden.

Bugün Modelleme kursunun ilk haftasını bitirdim. Sınavını da tam nota yakın bir skorla geçtim. 6 üstünden 5.60.

Ardından evişi yaptım. Bir tane de liste hazırladım kendime. Motivasyon listesi. Yapmak istemediğim ama zorunluluk olan bir işi yapmak için kendimi nasıl motive ederim. Yazayım mı bak buraya? Amme hizmeti. Haydin bakak.

  • Müzikle yap.
  • İçkiyle yap.
  • Sadece on dakikalığına yap.
  • Sonrası için eğlenceli birşeyler planla. Ör: online bir oyun oynamak. film izlemek.
  • Bittiğinde seni nasıl hissettireceğine odaklan.
  • Yapmak istememen için özel bir sebep var mı? Sorunun kaynağına in. 
Sonra şöyle bir durum ortaya çıktı. Mücver yapacaktım ama daha yeni ocağı ve mutfağı temizlemiştim. Ortalığı batırmak istemiyordum. Kabakla pratik ve doyurucu ve lezzetli bir yemek arayışına girdim. Ve nette bulduğum bir tarifi tamamen kafama göre değiştirerek kabaklı nefis bir çorba yaptım. Unutmadan buraya not alayım.

Küçük Joe üsülü kabaklı çorba:

Malzemeler: 3 büyük kase çorba için

Bir kabak
Yarım soğan
İki avuç pirinç
Yarım demet dereotu
Bir iri diş sarmısak
Bir bardak süt
Üç-dört bardak kaynamış su.
Bir y. kaşığı tereyağ
İki y. kaşığı un.
Beyaz şarap.(yarım su bardağı veya isteğe göre daha az)
Sıvıyağ.
Tuz karabiber

Kabak ve soğanı çorba tenceresine rendele. Dereotunu kıy. Biraz sıvıyağ ekleyip iyice kavur. (Sonra başka tencere kirletmemek için, kavrulan malzemeyi tencerenin bir kenarına ittim). Beşamel için tereyağını unla kavur. Süt ekleyip kıvamını aç. Bu noktada kabaklara da bulaşıyor. Sorun değil. Hepsini karıştır. Katı kıvamı açmak için üstüne kaynamış su ile tamamla. Tuz biber ekle. Sarmısağı küçük küçük kesip ekle. Beyaz şarabı da koy. Pirinçleri at. Pirinçler yumuşayıncaya kadar kısık ateşte 20 dakika pişsin. Sık sık karıştır. Arzu edilirse blendırdan geçirilebilir.
 ------------------------

Tarifin orijinalinde havuç da vardı. Ama evde havuç olmadığından onu pas geçtim. Pirinç ekledim. Sonradan aklıma geldi. Mısır da yakışabilir. Ve toz zencefil.

Post biraz uzayacak ama beni hüngür hüngür ağlatan bir haberden bahsetmeden geçemeyeceğim. Bugün Euronews'da izledim. 89 yaşındaki bir adam düşünün. Kimseye çaktırmadan, gizlice İngiltere'deki bakımevinden kaçıyor. Ve nerede bulunuyor? Fransa'ya giden bir feribotta. Fransa'da ne işi var peki? Fransa'da Normandiya çıkartması diye geçen, İkinci Dünya savaşında Fransa'nın müttefikleri olan Amerikalı ve İngiliz askerlerin Fransa'nın kuzeyinde bulunan Normandiya bölgesine paraşütlerle ve gemilerle düzenledikleri önemli bir askeri operasyonun yıldönümü sebebiyle (6 Haziran 1944) büyük etkinlikler düzenleniyor. (Obama filan oradaydı). O etkinliklere katılmaya gidiyor adam başını alıp. Çünkü bizzat katılmış o çıkartmaya. Onun günü. Bakımevinde ne işim var deyip alıp başını gidiyor belli ki. Üstelik de Fransa yolunda gemide sahne alan müzik grubuyla 45 dakika dans etmiş. Deniz subayı gazi Bernard Jordan. 

Bizi düşün. Sene olmuş 2083. Hepimiz bakımevindeyiz. (Yok, ben aslında tahtalıköydeyim o tarihte ve normal şartlarda).Ve Gezi olaylarının 70. yıldönümü büyük etkinliklerle kutlanıyor. Bakımevindeki televizyondan mı izleriz?




4 yorum :

  1. bugün tarifini okuduktan hemen sonra girdim mutfağa.şarabı ardan çıkararak denedim çorbayı ve sonuç mükemmel.kabak sevmeyen bebeğim bile gıkını çıkarmadan yedi.

    ((:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. owwww afiyetler olsun! bir de birgün beyaz şarap açarsanız kalanıyla şaraplı dene. Daha da güzel olacak. Bebek için uygun değil elbet. :))

      Sil
  2. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibe aldım.
    Bende bloguma beklerim.
    Sevgiler,
    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, hoşgeldiniz bloguma. Beğendiğinize sevindim. Görüşmek üzere.

      Sil